ای خدا

مریض شدیم،هرچهارتاییمون به نوبت.اول همسر تب ولرز ومریضی،دوروزبعدبامزه خانوم دوروزبعد دخترکوچولو وحالامن،بامزه نصفه شبی لرزکرد،ازدرون میلرزیدخیلی ازاین حالتش ترسیده بود.

آخرسرهم من گرفتم.سردردهم دارم‌.اونهاهم داشتن.دخترکوچولو امتحان دیروزشو که قران بودنتونست بره بده.دوشنبه وسه شنبه هم آخرین امتحان هاروداره.

همه بهتریم.دکترنرفتیم.دکترکودک خوب پیداکردیم،حالاکجا؟توهمین آپارتمان خودمون.ولی ایشالله لازم نشه بریم.بازمن دکترای ایران رو بیشترقبول دارم.هنوزم بیمه اینجا رونداریم.

دوشنبه پیش عمه رو راهی خونه برادرشوهرکردیم.امروزصبح که علایم من مشخص نبود زنگ‌زدیم که بیا که خوب شدگفت یکی دوروزدیگه میام.چون ظهرمشخص شدمنم گرفتم.

پنج روزی پیشمون بود.هم خوبی داشت هم بدی،بهترین خوبی اینکه بچه هاازتنهایی دراومدن ویه آغوش گرم دیگه جزماداشتن ومن یه کم وقت آزاد برای خودم پیداکردم.وهمین طوردرجوارش کلی خرید رفتیم که درحالت عادی نمیرفتیم.

بدیش هم اینکه یه کارایی میکردعجیب ،مثل کندن ساعت ازدیوارودرآوردن باطریش(گفت خوابش نمیبرده وتیک تاکش اذیتش میکرده).

کم کردن شعله غذا وخبرندادن به من.آبگوشتم بااین کارش حسابی آبکی شد.عدس پلومم خیلی دیرپخت چون تشخیص داده بودشعله بایدکاملا ملایم باشه .

ازوقتی فهمید آب وبرق اینجاگرونه مدام برقاروخاموش میکرد.یادرمصرف آب خیلی افراطی صرفه جویی میکرد.مثلا برق راهروروخاموش میکردکه باعث میشدمسیرعبوربچه هاخیلی تاریک شه.هی هم بهش میگفتم عمه جون آب ازسرماگذشته بااین صرفه جویی هاچیزی درست نمیشه ولی گوش نمیداد.هی اون خاموش میکردهی من روشن،هی،هی

دیگه چی؟دیروز وامروز ازگوشی همسردیدم تواینستا خیلی ازاین آدمای اقامت جورکن،تبلیغ خوب بودن دوبی رومیکن هی ازارزش پولشو وخوبیاش میگن.ازبدی هم میگن گرمی هوا

اولن بگم فرقه بین گرم بودن هوا وبدی آب وهوا،اینجا به معنی واقعی کلمه بدی آب وهوا داره.بیمه عمومی نداره.بازنشستگی نداره.کارمنداساعت کارطولانی ومرخصی اندک دارن.حامل های انرژی بسیارگرونن(به علت ارزون بودن ماشین همینه).آموزش وپرورشش پولیه وکیفیت مدارسش پایینه.ازهمه مهم تراقامتش دوساله است نه دائمی.

همه چیزمتکی به برقه،اگه فقط یه روزبرق این جزیره قطع شه همه ازش میرن.

همین.

البته خوبیم زیادداره..

فعلا


نظرات 8 + ارسال نظر
لیلی شنبه 25 آذر 1402 ساعت 08:06 http://Leiligermany.blogsky.com

بدی های عمه خانم زیاد نبود. بعضی ها واقعا به صدای ساعت حساس هستند و برای من عادی هست که یکی بگه رفتم هتل یا خونه ی کسی و صدای ساعت اذیتم می کرد و ساعت رو برداشتم.

شماهم حساسی پس

ویرگول جمعه 24 آذر 1402 ساعت 16:53 http://Haroz.blogsky.com

دوست جانم؟ چطورین عزیزم؟ بچه ها بهترن؟ خودت سرپا شدی؟
نگرانتم، یه خبری بده از خودت

خوبم عزیزم.منتظربودم بیام ایران وبعدپست بذارم.
ممنون ازمحبتت

سلام فاطمه جان بهترى ان شالله
فکر کنم شما هم اومدین ایران ؟
ان شالله حسابی این مدت که ایرانى هم استراحت کنى هم بهت خوش بگذره
شرمنده تو تایید نظرات تنبلی کردم

سلام نه عزیزم به خاطرامتحان دختر،بلیطمونو یه هفته عقب انداختیم.
همین که گفتی خیلی ارزشمنده

نیکو یکشنبه 19 آذر 1402 ساعت 13:50

ممنون صادقانه نوشتی

لیمو یکشنبه 19 آذر 1402 ساعت 12:06

امیدوارم بهتر بشین زود

بهتریم شکرخدا

قورى شنبه 18 آذر 1402 ساعت 22:53 http://ketriyoghoriii.blogfa.com/

سلام خانمى جانم چطورى ان شالله که زود زود همتون خوب و سلامت میشین
خسته نباشی از مهموندارى عمه خانم احتمالا مثل من اصفهانى نیست
چه خشن از بدى هاى دبی گفتى
ما عادت به این مدل اب و هوا نداریم ، اما دیگه خدایی بد هم نیست
راستى ماشین هم ارزون نیست ، به قیمت واقعى فروخته میشه
اقامت پنج سال و ده سال هم هست
کیفیت مدارسش پایین هست یعنى چى. من متوجه نشدم ؟؟
به نظر ما که خیلی خوبه ، چیه تو إیران فقط به بچه. درس میدن و مشق ما شکر خدا راضى هستیم

به نظرم از ایران برگشتى برو مدارس دیگه رو ببین و تحقیق کن
اونیکه مد نظرت هست و انتخاب کن
کلا به نظرم مریضی به إحساسات غلبه کرده تیره و تار دیدی امارات و

سلام عزیزم ممنون بله بهتریم.خدایی بدنیست؟شایداینطورباشه برای شما
اقامت ها ازسه سال به دوسال تغییرکرده.نمونه کارت اقامت خودم هست.ده سال برای نخبگان،دکترهاوکساییه که ملک باارزش بیشترازدوملیون درهم بخرن.
تومدرسه دخترم عربی روخیلی بددرس میدن.دوبارم رفتم صحبت کردم چون حروفش مشترک بافارسیه دوست داشتم خوب یادبگیره که گفتن درهمین حدکافیه.
عزیزم شماماشالله وضع مالیت خوبه واسه همین همه چی برات اوکیه.
درضمن خوب شددرمورددوبی نوشتم اومدی نظردادی.درمورد خریداو..اومدم برات نظرخصوصی گذاشتم لایق ندونستی یه جواب برام بنویسی

ویرگول شنبه 18 آذر 1402 ساعت 15:15

ای وای چقدر ناراحت شدم امیدوارم بهتر بشید
می دونی به نظر من هیچ جایی خوب مطلق نیست، هر جایی خوبی و بدی داره. مهم اینه که حال دلت چطور باشه
وای مامان و بابای منم اینجا بودن هی می خواستن به صورت افراطی در مصرف برق و اب صرفه جویی کنن، دیگه انقدر بهشون گفتیم تا بی خیال شدند

بهتریم همه شکرخدا.هههه واقعا هم رقم هااینجابه نسبت تهران نجومیه

نجمه شنبه 18 آذر 1402 ساعت 13:43 https://najmaa.blogsky.com/

سلام عزیزم
خداروشکر بهترین
اقاااا،منم صدای ساعت رو اعصابمه
مارو هم خدا افریده دیگه
جاتون که فک میکنم سخت تصمیم میگیرم بمونم یا برگردم

چی بگم.اصلافکرنکن صدای ساعتی وجودداره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد