سرما+ادامه

وای خداچقدرهواسرده.صبحهاازرختخواب بیدارشدن بااین هوای سردچقدرسخته.آخ یادم اومد خواب صبحم رو ،،وسط دریا بودم.چقدرآب اون نقطه آروم بود.ساکن بود.شاید قایق سواری رفته باشید ازساحل که دورمیشید به نقاط آروم آب دریامی رسید.ایشالله که تعبیرش خیره.

خوب برگردیم به سرما،وای خداچه سرده،منفی پنجه شبها ولی توبعضی شهراازاینم خیلی بیشتره.خواهرزادم توتبریزدانشجوئه که کلامیگه چسبیدم به بخاری(اونجامنفی۱۲است).برادرمم رفته بودمشهدکه نشدبرسه بازدیدسایتشون به خاطریخ زدگی جاده خواست برگرده که هواپیماپروازش کنسل شد،قطاریخ زد وچه وچه،اونجاانگارمنفی۱۸بوده.

خوبه بااین برف وسرما .حداقل بارشهاکافی باشه برای مصرف،

البته بااین تدبیررر مسولین قطعا اززمستان سختتتت عبورخواهیم کرد. خخخ 

ازخواهرزادم بگم .این نسل جدیدچرااینطورین ازوقتی گفته خونم فرش نداره ماهمه درتب وتاب که براش فرش بفرستیم.مامان ازاون ورخواسته براش لحاف بفرسته.بعددیروززنگ زده برای تبریک روز زن بهش میگم من فرش اضافه دارم میدم به تی پاکس بیاره دم خونت فقط شاید دویست وخورده ای بشه حملش تااونجا .میگه نه بابا مامانمم فرش اضافه داشت من نیاوردم.اخه به مدل خونم نمیخوره.الان مشکلم نداشتن پرده پنجره هاهم هست میگم اتفاقا یه پرده کلفت توانباری دارم برات بفرستم؟میگه نه معلوم نیست به مدل پنجره هابخوره.

میگم لامصب کی میخوادبیادخونه مستاجری تورواونم توتبریز ببینه؟الان یخ بزنی خوبه یاتیپ بزنی؟آخرقبول نکرد.همچنان چسبیده به بخاری،دانشگاهشونم تعطیل 

حالاگیاهخوارم هست.یه پست بذارم درمورد گیاه خواری اون وبرادرزادم واذیتی که برای خانواده هاوخودشون دارن.


چقدردلم میخوادپستای طولانی بذارم ولی بچه هانمیذارن.الان دخترکوچولومیگه بریم عروسکمو زایمان کنیم.یه عروسک کوچولوهم گذاشته کنارش که مثلاقراره ازدلش دربیاد.

پس من کی به کارای شخصیم برسم


امروزیکشنبه:

برف میاره برف سنگین وچقدرشیرینه،دیشب لحاف درآوردم و روم انداختم چقدر گرمم شدداشتم خفه میشدم باپتو سرده وبالحاف زیادی گرم.

دیروزوقت غذادادن به نی نی ،چند لحظه رفتم ازآشپزخونه چیزی بیارم دیدم بادخترکوچولو توطئه کردن وغذاش رو، رو روفرشی چپه کرده،ازروصندلیش به کمک دخترکوچولو پایین اومده ودوتایی دارن میخندن.وقتی دعواش کردم لپاشو بادکرده بود وقیافشو ناراحت خیلی خنده داربود.

کم کم دارن باهم همبازی میشن.به کسایی که تک فرزنددارن میگم دوفرزندی ازتک فرزندی خیلی راحت تره.به رشد روح وتوانایی های بچه اول هم کمک میکنه.

دیشب بعدمدتها قرآن خوندنو شروع کردم وزیادهم خوندم.حدیث ازپیامبرهست که میگه وقتی فتنه هامثل پاره های شب تیره به شماهجوم آوردن،شروع به خوندن قرآن کنید.به معنی قرآن مسلطم وخیلی مابینش باخداصحبت کردم.


مردم نجیب کشورم همه جوره تحت فشارن.

خدابادست قدرت پنهانش ،کمکمون کنه،


پریشب درمورد ولا یتی مطالعه میکردم.عجبببب.

تازه من بچه بودم اونودوست داشتم چون مامانم بهم گفته بود دکترکودکانه واون وقت وزیربود ومن فکرمیکردم یه وزیرمهربونه ویه دکترمهربون که آمپول نمیده.








نظرات 6 + ارسال نظر
ویرگول شنبه 1 بهمن 1401 ساعت 16:04 http://Haroz.blogsky.com

من می تونم رمز پست جدید رو داشته باشم؟

فریبا پنج‌شنبه 29 دی 1401 ساعت 19:20

سلام
یه دوستی دارم سی ساله گیاهخوار خیلی سفت وسختی است بدنش عادت کرده.دوستم خیلی فعاله کوهنورد وسنگ نورده حرفه ای است.بعضی آدمها واقعا نمی تونن گوشت بخورند.نگران نباشید.
نسل جدید با ما خیلی فرق دارن در دکوراسیون وچیزهایی که ما فانتزی می دونیم حس اشیا رو درک می کنند و روشون اثر می ذاره برای همین هر چیزی رو راحت قبول نمی کنن.

چه توضیحات خوبی دادی عزیزم..ممنون

لیمو سه‌شنبه 27 دی 1401 ساعت 13:00

درسته که توی نسل جدید بیشتر شده اما من توی نسلهای قدیمی هم دیدم تابحال.
+ ما هم دوتاییم خیلی خوبه :))

خوش باشید

لیلی دوشنبه 26 دی 1401 ساعت 15:53 http://Leiligermany.blogsky.com

کسانی که گیاهخوارند یک سری کانال و گروه و اینها دارند که مطالبش رو قبول دارند و استدلال های مختلف برای کارشون دارند و بحث باهاشون در چارچوب فکری خودشون شاید اثر کنه که البته احتمالش خیلی کمه
پیشنهاد من اینه که روی دلایل عقلی باهاش بحث کنید چون معمولا بحث های مذهبی و حدیث و آیه رو قبول ندارند و بگید کسی که گیاهخواره در بازه ی چند ساله ببین که بدنش نیازهاش تامین شده یا نه و مثال های خارج از گروهشون بیار

بله عزیزم شوخی کردم گاهی بهش میگم مثلا ویتامین های گروه ب که برای خانومهاخیلی هم واجبه فقط توگوشت قرمزه ولی میگه چندوقت یک بارچکاپ میدم وویتامین هام دروضعیت خوبین.

لیلی یکشنبه 25 دی 1401 ساعت 23:11 http://Leiligermany.blogsky.com

نسل جدید بیشتر خودشون براشون مهمه تا دیگران و این سروکله زدن باهاشون رو سخت می کنه
یادمه یکی درباره ی گیاهخواری می گفت بهش گفتم اگر گاو رو نخوریم می خواد چیکار کنه بره دانشگاه؟؟ امیدوارم گیاهخوارا این کامنت رو نخونن

هههه این دفه که دیدمش اینوبهش بگم بسوزه

Sara شنبه 24 دی 1401 ساعت 14:04

عزیزم :)) چه پست دوست داشتنیی

ممنون عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد