زیر خا کی

آخییی سریال زیرخاکی ۲دیشب تموم شد.هرچندکه تواین سری بحث ها ی زن وشوهریشون خیلی زیادشده بود واینشودوست نداشتم ولی درکل تکیه کلام های پژمان جمشیدی وبازی خوب خودشو زنشو حتی بچش.وحتی بازی همسایه هاشون خیلی خوب بود.طراحی دکور اوایل انقلابشونم خیلی دوست داشتم کاشی های کهنه و ظرف وظروف درب وداغون و..لباساشون نحوه چادرسرکردن زن ها.غذاهاشون که یادمه اون وقتامادرها غذاهاروخیلی ساده تروبی طول وتفصیل درست میکردن.مثلا پژمان یه اصطلاح داشت که میگفت ماهاجهان سومی هستیم .اوناجهان اولین و..یادمه داداشم هم توزمان بچگیم زیاداینطوری حرف میزد .اون زمان فکرکنم اصلامدبود که به خودمون هی بگیم جهان سومی وخودمونوکوچیک کنیم.یاشایدم مااین کارومیکردیم نمیدونم.ولی یادمه تواواخرجنگ که من پنج شش ساله وداداش نوجوون بود هرچیزی میشد میگفت کارامون جهان سومیه.بابابی خیال .مثلا میرفت نون بگیره صف بود دیرمیومدمادرم میگفت چرا دیراومدی؟میگفت آخه ماجهان سومی هستیم مجبوربودم توصف وایسم.

یامثلاتوسریال چندروز وبعدچندماهه که جنگ شروع شده وهمه مردم چه امیدی دارن که به آنی جنگ تموم شه.(طفلیا اگه ازاول بهشون میگفتن قراره جنگ ۸سالللل طول بکشه چه حالی میشدن).یامثلا پژمان تکیه کلام دیگش این بود:اتکشو متک کنم.یا وقتی میخوادزنشو خرکنه میگه ۸۰کیلو عشقی شما.۸۰کیلو معرفتی شما.

بازی خانوم روبروشم خیلی خوب بودبه نظرم بااینکه سنش ازپژمان خیلی بیشتره ولی هم سن نشون میدن.

وسریال دیگه که این روزها آی فیلم تکرارشوساعت۱۰میده لحظه گرگ ومیش.من کلا سریال تکراری خیلی کم میبینم ولی این خیلی خوش ساخته وداستان خوبی داره.زندگی یه خانواده پزشک ازاول انقلاب تازمان حال.احتمالادیدید.

دیشب خانم قصه بعدیه دوره زندگی بدباشوهرش موفق به طلاق شد وعشق قدیمیش هم بعد۱سال ازجداییش ازشوهراول، دوباره بهش پیشنهادازدواج دادودوباره باهم شروع کردند.چقدر زیبا وخوشحال کننده بوددیشب.کاش توواقعیت هم زندگی به آدمها انقدرخوب فرصت دوباره میداد.البته چیزی که تواین سریال خوب بودبه نظرم اینکه میگفت اینکه تویه بچه داری دلیل نمیشه هرشرایطی رو برای ادامه زندگی قبول کنی.حتی بی پدری روبرای پسرت بپذیرو به خودت فرصت زندگی بده.


امروز برای کاری به خونه مادرم رفته بودم وبعدرفتم خرید وقت برگشت ازیکی ازکوچه هایی که قبلا توش یه خونه پسندیده بودیم ونشدکه بخریمش گذشتم .چقدریهوصحنه اون روزهابرام یادآوری شد.اگه یه دلیل برای ادامه زندگیم باهمسرباشه شایداین باشه که همسرکه دیده بودمن اون خونه روپسندیدم چقدررررر رفت واومدوبه هردری زدتااونوبرای من بخره.شایداشتباه ازمن بود من بهش گفتم واقعااین خونه رودوست دارم ودلم میخوادتوش زندگی کنم واقعامیخوامش.

یه روز اتفاقی مکالمه اونوبابرادرش شنیدم که تقریباداشت التماسش میکرد که بهش دقیق نمیدونم ۱۵۰یا۲۰۰میلیون قرض بده ،۱ساله،تا خونه روقولنامه کنه .چقدر گفت وگفت والتماس کرد.گفت خانومم خیلی دلش خواسته، کمکمون کن.واون ازاون ورمیگفت مگه توچه کاره ای که بتونی پو ل منوپس بدی.آخرپولونداد.خونه هم موند.نه فکرکنیدفروش رفتا.نه بنگاه میگفت هرمشتری میادمعاملش بهم میخوره.فکرکنم چون چشم ماتوش بود.اون روزخیلی دلم برای همسرسوخت.نبایدبهش میگفتم که اونوحتمابرام بخر.

خداروشکرچندماه بعدتومحله بهتروبالاترخونه خریدیم.اونم تک واحدی ودرمجموع۴ واحد که خونه بالادوواحدی وکلا۱۰واحدی بود.حالاشایدماجرای خونه خریدنمونو بنویسم.طولانیه ولی .چمدونم



نظرات 5 + ارسال نظر
غزل سپید شنبه 5 تیر 1400 ساعت 00:56

واقعا آقایون اگر خانمشون یا بچه شون چیزی بگه ممکنه به روی خودشون نیارن حتی، اما همه ذهنشون میره پی اینکه اون خواسته رو برآورده کنند...
میدونم همه اینجور نیستن. اما من مردهای اطرافم رو اینجوری دیدم...
امیدوارم زندگیتون کنار همسر و کوچولو همواره سرشار از خوشبختی و شادی باشه

خداروشکرکه چنین مردهایی داریم.وایشالله قسمت بقیه هم بشه

غزل سپید شنبه 5 تیر 1400 ساعت 00:54

زیر خاکی رو مهرداد روشن میکرد و میدید. منم گاهی دقت میکردم ببینم چی به چیه... من هم مثل شما از مدل رابطه ی این زن و شوهر خیلی خوشم میومد. خیلی با حال بودن. از اون همسایه شون هم خیلی خوشم میومد. روان و با حال بازی میکرد.
من هم بارها به این فکر کردم که بندگان خدا مردم اون زمان اصلا فکر نمیکردند که 8 سال جنگ طول بکشه!!!

آره همسایشون لری صحبت میکردبعدمیگفت ترجمش هم میشه این.

پیشاگ سه‌شنبه 1 تیر 1400 ساعت 09:00

ایرانی اصلا اصلا نگا نمیکنم فاطمه . هیچی نه سریال نه سینمایی نه ...
ولی خارجکی چرا خارجکیای خوشگل رو دوس دارم
و اینکه عاشق رابرت دنیرو هستم
فیلم تکراری نمیبینم ولی اگر مستر چورچ و لوسی و پالپ فیکشنو و کارآموز رو هزار بارم ببینم سیر نمیشم

حالامن اینایی که شماگفتی رواصلاندیدم.ولی حتماقشنگن یه سرچی بکنم

پیشاگ دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت 14:15

من فقط تو سالایی که کنکور داشتم حس فیلم داشتم بعدش دیگه هیچی
ای ول به همسرت . به نظر من دلیل خیلییی مهمیه و افرین که قدردانشی . واقعا کارش و تلاشش قابل تحسینه

اوههه حالاتلویزیون هیچی.کلی فیلم فاخر انگلیسی زبان هست.فیلمهای اسکارگرفته روهم دوست نداری ببینی؟
ممنون ازتعریفت

جانان دوشنبه 31 خرداد 1400 ساعت 10:27 http://www.lakposhtesabz.blogfa.com

ادم‌ ته دلش قرص میشه بدونه یکی براش خودش به اب و اتیش میزنه هرچند اگه نتیجه نده این تلاشه بدجوری دلبری میکنه تو زندگی

بله واقعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد