نتیجه چکاپ

نتیجه رودیروزعصرهمسرگرفت همه چیزنرمال.بجز..

من تقریبامطمئن بودم تیروییددارم .ولی اون رونداشتم وبه جاش قندداشتم

وای اصلاباورم نمیشه دیشب خیلی بهم سخت گذشت ازفکروخیال وازفکرپیشرفت بیماریم درآینده.

تازه فهمیدم سوزن سوزن شدن گاه به گاه نوک انگشام خشکی کف پام.احساس گرفتگی گاه به گاه رگهام ازکمبودویتامین نیست که همه ی ویتامین هام هم نرمال بودن.ازقنده

البته باتوجه به سنم بایدحداکثر۱۱۵باشه قندم که ۱۱۹بود.ولی من واقعاعوارضش رواحساس میکنم.وای خدااا من که حتی توبارداری قندم ۸۰بودوتوصیه شده بودم به خوردن بیشترشیرینی جات حالابعد۱.۵سال قرنطینه وعدم تحرک وتغذیه بد به قندرسیدم .باید برم پیش یه متخصص داخلی انگاردوباره یه آزمایش قنددومرحله ای یاسه ماهه مینویسن که اگه اونم مثبت باشه بایددارومصرف کنم.

ازدیروز دیگه شامم روخیلی کم کردم.همکارم امروزمیگفت خانوم اونم قندش ۱۱۸بوده که البته قنددومرحله ای هم داده ودکتربهش گفته نیازبه دارونداری باورزش وتحرک بیشترونخوردن یه سری غذاهامثل برنج تووعده شام قندت پایین میاد.خداکنه به منم همینوبگن


وای خیلی حالم گرفته شده مخصوصاکه اصلاارثیه قندنداشتیم توفامیل نه پدری ونه مادری وچقدرهمیشه بابت بیماری قندمادرشوهرم بهش راهکارمیدادم...حالاببینا

نظرات 11 + ارسال نظر
ژنرال دوشنبه 7 تیر 1400 ساعت 00:34 http://masmd@blogsky

"...تازه فهمیدم سوزن سوزن شدن گاه به گاه نوک انگشام خشکی کف پام.احساس گرفتگی گاه به گاه رگهام ازکمبودویتامین نیست که همه ی ویتامین هام هم نرمال بودن.ازقنده..."
این قسمتی از متن شماست.
برای ایجاد چنین وضعیتی قندهای کنترل نشده لازمه.
اما قندخون ناشتای شما تازه در مرحله ی پیش از دیابته.
برای همین باید مجددا دو تا تست مختلف برای چک قند خون بدین و اگر هر دو در دامته ی دیابت بود بگیم دیابت دارین.
در غیر این صورت پره دیابت میشین و باید وزن کم کنین و رژیم بگیرین و احتمالا متفورمین بخورین.

وای چه راهنمایی خوبی کردید ممنونم.امیدگرفتم
پس به نطرتون فکر۷وبیه که یکی دوماهی ورزش کنم وکنترل عذاووزن بعدبرم ازمایش؟
درضمن وبلاگتون بازنمیشه.البته برای تشکرمیخواستم بیام ولی خوب همینجاتشکرمیکنم متشکرازوقتی که گذاشتید

ژنرال یکشنبه 6 تیر 1400 ساعت 16:41 http://masmd@blogsky

مجددا FBS و HbA1C و TG و HDL ات رو چک کن. دوازده ساعت ناشتا باش.
گز گز و مور مور ربطی نه به قند داره نه به چربی.

ممنون ازراهنماییتون. گزگزو مور مورفکرکنم علایم بیماری بدتری باشهولی ازوقتی غذاموکم چربی کردم وقندروکمترمصرف کردم این حالتهاتقریبارفع شده

هانیه یکشنبه 30 خرداد 1400 ساعت 06:46

سلام
انشالله با کمی رژیم وسالم خوری و تحرک نرمال میشی عزیز. اینقدر نگران نباش . یه برنامه غذایی بنویس سعی کن اونو اجرا کنی

فعلابرنج وشیرینی جات روخیلی کم کردم واحساس سبکی خوبی هم دارم

ترانه جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 20:19 http://taraaaneh.blogsky.com

فاطمه جان قندت رو میتونی راحت بیاری پایین. شکرو هر غذایی رو که باشکر درست شده تا اونجایی که میتوین کم کن. ورزش بیشتر بکن و وزنت رو اگر میتوین پایین بیار. بعد از دو سه ماه دوباره تست بده مطمئنا قندت پایین اومده. نگران نباش.

ممنون ترانه ی عزیزم حتمابه توصیه هات عمل میکنم

شیرین جمعه 28 خرداد 1400 ساعت 09:50 http://khateraha95.blogfa.com/

عزیزم نگران نباش منم یه بار آزمایش دادم گفت قدم بالاست و بعد اون کمتر شیرینی جات خوردم و بعد هم آزمایش دادم نرمال بود تازه من توی ارثمم دارم ولی خداروشکر رفع شد
نگران نباش رفع میشه انشالله یکم مصرفش کنترل کن دوباره آزمایش بده

منم چنین فکری کردم ممنون ازراهنماییت

ویرگول پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 ساعت 22:07 http://Haroz.blogsky.com

عزیزم حتما با تحرک بیشتر و رژیم غذایی صحیح درست میشه
نگران نباش، در حال حاضر استرس و نگرانی بیش از هر چیزی مضر هست.‌آرامشت رو حفظ کن عزیزم

چندروزه ورزش میکنم سرم به سنگ خوردنبایدورزش رورهامیگردم

مامان فرشته ها پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 ساعت 15:46

قبل رفتن دکتر یه بار دیگهازمایش بده و حتما ۸ساعت قبلش ناشتا باش نگران نباش

ممنون مامان فرشته ها خوب فکریه

پیشاگ پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 ساعت 10:56

دقیقا منم روزای قبل ازمایشم شیرینی زیاد خورده بودم . خونه مامانم بودیم و دیگه ببین چه خبر بوده
اصلا نگران نباش چیزیت نیست

پیشاگ پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 ساعت 08:47

نگران نباش دختر خوب
119 عدد خطرناکی نیس اصلا . اب زیاد بخور نشاسته هارو حذف کن
منم چن سال پیش ازمایش دادم 110 بود دلم طاقتت نیورد چن ماه پشت هم تکرار کردم بعد اون همش پایین بود
گاهی وقتا اشتبا میشه
به نظرم یه بار دیگه فقط اون ازمایش قند خونت رو تکرار کن خیالت راحت شه و اینکه حتما روند خورد و خوراکت مثل قبل باشه

خداکنه.بایدیه کم تغذیموبهترکنم این اواخربیشترشیرینی خوردیم

سمانه پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 ساعت 05:33 https://weronika.blogsky.com/

چ کار خوبی کردی رفتی چکاب
الحمدالله مورد خاصی نبود
این مقدار بالا بودن قند با یکم پیاده روی و فعالیت حل می شه
نگران نباش

خداکنه دکترم همینوبگه ممنون ازپیام خوبت

غزل سپید پنج‌شنبه 27 خرداد 1400 ساعت 03:35

عزیزم نگران نباش. این که به فکر باشی خوبه ولی نگرانی رو آروم اروم کمش کن...البته کاملا درکت میکنم و طبیعیه. هنوز سنی نداری شما. همین مراحلی که خودت نوشتی طی کن ایشالا ازمایشات بعدی همه چیز نرمال میشه...خیلی هم بالا نبوده

ان شاالله ازترسم دوشبه خیلی رعایت میکنم.ممنونم دوستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد