عصریکشنبه

یه مطلب خوندم درموردکسی که اتفاقی تومحل کارش افتاده وفهمیده فقط اون بوده که صادق بوده و دیگران فقط ظاهرادوست ودلسوزبودن،یادخودم افتادم خاطرات محل کارآخرم، دوباره مرورشدبرام،داغ دلم تازه شد.

اصلامن برای بچه دوم دوشرط باهمسرداشتم یکی اینکه به بچه شیرخشک بدم یکی اینکه به سرکارم برگردم ومیگفتم اگه اینطوری نشه که من داغون میشم.شیرخشکو ماه های اول می دادم که شیرخشک مخصوص حساسیت بود .ولی به خاطروزنش دکترقطعش کرد،یکی هم اینکه بسیاربوی گندی داشت بچه حق داشت نخوردش.وچنان شیرمیخوردماشالله.به جرات میتونم بگم دوبرابریه بچه عادی.

سرکارمم که بهم گفتن نیا و تومحیط هلدینگم پرکردن که کارموبلدنبودم وعذرموخواستن.

تازه اون موقع نمیدونستم که مهاجرتم میکنم ،به بی پولیم میخورم و..

شاید چهل سالگی برای من،شروع بیدارشدن وبازشدن چشمها شد.

دنیاروجوردیگه ای ببینم ،آدم ها روجوردیگه ای بشناسم.حتی خودم روجوردیگه ای بشناسم.باوجوه تیره ای ازشخصیتم روبرو شدم که حتی نمیدونستم وجودداشته.چقدرخودم‌و خوب ونیکوکارمیدونستم ولی دیدم وقتی بهم فشاربیاد،منم یک خودخواهم ودرواقع چون تاحالاشرایط اوکی بوده ،منم اوکی بودم.

دیگه چی؟

دیدم که وقت سختی فقط خودتی وخودت،دوستانی که عمری دورخودت پروارشون کردی،خانوادت حتی،چه درجه اول چه دوم،همه عقب ترن.گاهی فقط خودتی وتصمیمات مهم که شخصابایدبگیری،شایدبرای بعضی این جمله سنگین نباشه ولی من تازه معنی این حرفوفهمیدم.که اگه اشتباه کنی،هیچکس ،هیچ چیزوگردن نمیگیره.

ازمهاجرت بگم.

ازطرفی خوشحالم که اینجام ،من آدم های مختلف ازکشورهای مختلف دیدم که درحالت عادی اصلاامکان شناخت ودیدنشون نبود.

زندگی های خیلی سخت ترولی آدم های شاکرتریا بساز ترازخودم رودیدم.

فهمیدم که چقدرنژادپرست بودم ونمیدونستم.

مثلا من نمیدونستم ولی درناخودآگاهم برام ایران،مرکزدنیا بود.فکرمیکردم عرب ها مخصوصا عرب های سعودی،فقط به لهو ولعب ونفهمی مشغولن.

ولی الان میبینم که خیلی ازمحصولاتمون ازصنایع سلولزی گرفته که محتاج آب زیاده تامحصولات کشاورزی(حتماگلخانه ایه)یا تولیدکیک وکلوچه تاخیلی چیزهای دیگه که انقدرریزودرشتن آدم فراموش میکنه محصول کشور عربستان سعودیه.

خوداین کشورهم (امارات)تولیدات زیادی داره.

دیگه اینکه تولیدمحتوا وفیلم وسریال،من فکرمیکردم مافیلم وسریال میسازیم وکشورهای عربی باذوق وشوق وعجزواصرار،اوناروازما میخرن درحالی که الان میبینم درتولید فیلم وسریال حتی سریال طنز خیلی حرف برای گفتن دارن(من شبکه های قطری رودیدم).

دلیل این فکرها شایدعمری آموزشی بودکه به ما داده بودن که ماهوش برتریم ودیگران مخصوصاعرب ها پشت سرما‌

من نمیگم هوش برترنیستیم.اگه نبودیم انقدرموفق و مدیرومدبرنبودیم ولی اینطورم نیست که بقیه تعطیل وماعقل کل باشیم.


راستی یه نیروی فیلیپینی گرفتیم.توپست بعدی بیام ازفلیپینیا

بنویسممم





نظرات 6 + ارسال نظر
لیلی شنبه 5 اسفند 1402 ساعت 16:20 http://Leiligermany.blogsky.com

۴۰سالگی سن عاقل شدن هست برای کسی که پا رو از محدوه اش بیرون گذاشته. آدم دیدش خیلی عوض میشه

مهشید چهارشنبه 2 اسفند 1402 ساعت 07:23

سلام عزیزم
به نظر من آدمها با شاغل شدن، ازدواج،مادر شدن،مهاجرت و هزار چیز دیگه بزرگ میشن قویتر و صبورتر می شن نه با بالا رفتن سن، درست گفتی تو همه مراحل تنهایی، من خودم به عینه فهمیدم، مخصوصاً الان که در شرایط وحشتناکی هستم و مجبورم بخاطر همسر و دخترم در سکوت تحمل کنم.
از دید من عربها با دنیا و آینده پیش رفتند ما با گذشته و تاریخ مون عقب افتادیم همش فکر کردیم خیلی بزرگیم خیلی تاریخ و پیشینه داریم موندیم و این شدیم. من یکبار دوبی رفتم و واقعا فکم از پیشرفتشوندباز موند شوهرم میگه از عربها بدم میاد حاضر نیست بیاد یکبار ببینه. چرا چون فکر می کنه ایرانی جماعت خیلی حالیشه. اگر بود که این همه آدم راحت گول کوروش کمپانی را نمی خورد.

سلام دوستم ان شاالله مشکلتون آسون ترازاونی که فکرشومیکنید حل شه.
والله مردم ما طمع کردن حالابهشونم بگی قبول نمیکنن

ویرگول سه‌شنبه 1 اسفند 1402 ساعت 22:47 http://Haroz.blogsky.com

می دونی به نظرم آدمهایی که مهاجرت می کنن، البته نه همه، دید بازتری پیدا می کنن
چه جالب فکر می کردی، من هیچ وقت همچین حسی نداشتم که ما وجود برتریم. به نظرم علاوه بر مدرسه، تلویزیون، خانواده و دوستان هم خیلی می تونن تاثیرگذار باشن روی طرز فکر آدم.
حقیقتش اینه که سرکار قانونش مثل جنگله، یا باید شکار کنی یا شکار بشی. همیشه باید شکارچی باشی.

بله.باباهمش تومدرسه بهمون میگفتن به شمانمیگفتنن؟که عربا سوسمارمیخورندوچه وچه.
چه سرکاررفتنی شد

سلام بر فاطمه بانو
چه جالب شرط گذاشته بودى تا حالا فکر مى کردم اینجور کارا براى تو فیلم هاست
چه خوب که تو ٤٠ سالگى متوجه شدی
من که اولین تجربه.بیدار شدن زندگى مو تو ١٨/٥ سالگیم چشیدم البته در کنار کترى عزیزم
تا الان هم حسابی سرد و گرم روزگار قسمتمون شده و به عبارتى اب دیده شدیم
واى واى نگو اینجورى ما ایرانى ها باهوش ترین موفق ترین خوشگل ترین هنرمندترین با احساس ترین کلا همه ى ترین هاى عالم هستیم
متاسفانه از همون بچگى متوهم بارمون اوردن
عرب ها بسیار مردمان خوبی هستن و شدیدا رو به جلو بی سر و صدا در حرکت هستن

سلام عزیزم چرا؟ادم خوب قبل بچه دارشدن بایدیه چیزایی رومشخص کنه.آخه من سربچه اول رکب خورده بودم
والله من هنوزم هوش ایرانی یاشایدم جسارت پذیرفتن کارهای بزرگ روبرای ایرانیا قبول دارم .ولی نه که ماخوب باشیم واونابد.این اشتباه من بود

لیمو سه‌شنبه 1 اسفند 1402 ساعت 08:30 https://lemonn.blogsky.com

این پست حال خوبی داشت. شناخت خوب نسبت به خودتون و اطرافتون

نجمه دوشنبه 30 بهمن 1402 ساعت 13:45

هیچ وقت ادم از فردای خودش هم خبر نداره.
امیدوارم همیشه خوشحال و راضی باشید مگه فلیپینی ها هم‌جور خاصی هستن؟

فیلیپا خیلی صفرویکی هستن.
فدات شم.شماهم همین طور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد