بارون.تعطیلی،کلاس انلاین.قاشق چنگال اشتباهی

فردای اون روزم مدرسه روتعطیل کردن،اونم کی؟ساعت ۱۲ونیم نصفه شب توگروه تلگرام مدرسه پیام داده بودن که به علت اینکه ممکنه فرداهوا بدباشه فرداهم تعطیل،والله مابرنامه آب وهوا داریم وتوش هوا رونهایتن ابری زده بود.ماهم ندیده بودیم این پیامو.صبح پاشدم وکارای مدرسه بچه روکردم.راننده بیچاره اومده.وقت کفش پوشیدن همسراتفاقی گوشیشو چک کرددیدزدن تعطیل.آی حرص خوردیم.

دوباره برگشتیم به خوابیدن  مادوتاخوابمون نبرد.اما دخترم روتخت بینمون خوابید.صبح ساعتای ده درحال گشت وگذارتواینترنت بودم که یه پیام ازنرم افزارمدرسه(مثل برنامه شاد ما)اومد،منم اوکی کردم همینطوری.نگو تاییدورودبه کلاس آنلاینو زدم یهو معلم دخترم گفتم گودمورنینگ فلانی،آی هول کردم.نگوفقط من ویه پسره به اسم محمدیوسف آنلاین بودیم. هی میگفت گودمورنینگ :اسم دخترم،گودمورنینگ محمدیوسف.

منم نادوون.یهودخترموازاوج خواب بیدارکردم گفتم پاشو معلمت داره میبیندت.کلاس آنلاینت شروع شده.

بچه خواب آلود.موهاپریشون وسط رختخواب.میتونستم دوربینو خاموش کنم که نکردم بس که دانام.اصلابچه توعمرش کلاس آنلاین ندیده بودچیه.

خلاصه،، ولی مدیریتش کردوپاشدمودب نشست و یه کش هم اون گوشه کناراپیداکردگفت موهامو ببند.

کم کم بقیه بچه ها هم آنلاین شدن وآموزش حرف shبود.چقدردخترم مشارکت میکردیه کم که گذشت گفت دستشویی دارم گفتم برو کلاس آنلاین جوریه که یه کم میتونی بری وبیای،من جات هستم اگه صدات زد،زودبهت میگم.حالارفت مگه برمیگشت رفتم ببینم کجاست دیدم نشسته پشت میزناهارخوری باخونسردی،شیرینی میخوره.میگم بچه چه میکنی؟گفت توگفتی زیادم مهم نیست.

خلاصه برگردوندمش و وقتی معلم میگفت مثال از ش  بزنیددستشوبالامیبردومثلامیگفت:شوز(کفش). وبعدترکه گفت مثال ازsitبزنید،بازداوطلب شدویه جمله گفت ومنم نه که مادرممم ،،انقدذوق کردم.بعدکه کلاس تموم شدگفتم آفرین دخترم من فکرمیکردم توخجالتی هستی وهیچی نمیگی و..که گفت باراول بودمشارکت میکردم .چون توکنارم بودی،اعتمادبه نفس داشتم.

انقددلم سوخت.آخه صبحهاهم که میبریمش،همه بچه ها بهش میگن هلو گودمورنینگ.اونم توسکوت اونارونگاه میکنه ومیره سرجاش میشینه.

خلاصه خیلی ازمدرسه شاکیم که الکی واسه بارون تعطیل میکنه.بی ادبا

یکی دوروزپیششم رفتم کادوی سالگردعقدو ولنتاین بخرم.رفتم لولو.بازم بهای تمام شدشون رواعصاب،آخه این چه حسابداریه شمادارید؟

مثلا یه بشقاب ملامین۱۰درهم.یه بشقاب لومینارک باکیفیت ۹درهم.چینی باز ۱۰ درهم.مثلابرای بچه هایه ست بشقاب و کاسه ولیوان خوشگل بامبوخریدم ۱۴درهم.توایران خیلی ایناگرون تره.همینارواگه ملامینشوجمع میکردم گرون تربرام درمی اومد.برای همسریه بشقاب ویه ماگ باطرح دودرخت،کنارهم، (یکی سبز،یکی طلایی)خریدم.خیلی زیبابود.دلم میخواست برای خودمم بخرممم.


خریداروآوردم خونه دیدم ای داد.پشت جعبه بچه هایه ست قاشق وچنگال طرح پرنسسی بوده ونه من ونه فروشنده ندیدیم وحساب نشده.

دخترمم انقدخوشحال شدگفت من همیشه آرزوداشتم قاشق وچنگال طرح پرنسسی داشته باشم!هرچی گفتم بچه دست نزن ببرم پسش بدم قبول نکرد.

امروزدوباره رفتم جعبه خالیشوبردم گفتم این چندبود؟مامصرفش کردیم.حالافهموندن اینکه این چراخالیه؟چراپولشوندادیم و..به چه سختی انجام شد.

دیروزم رفتم آرایشگاه کرده۴۰درهم.خوبه.چقد چشمای مهربونی داره آرایشگرم.رییسش که اونم یه هندی بودم اونجابود.باهم حرف میزدن سرهاشونو تکون میدادن وقت حرف زدن،مثل این فیلمای هندی.

نظرات 6 + ارسال نظر
لیمو سه‌شنبه 1 اسفند 1402 ساعت 08:27 https://lemonn.blogsky.com

من ترم آخر دانشگاهم خورد به کرونا و کلاس های آنلاین. خیلی خوب بود همش میخوابیدم. اما جدی از تعطیلی کلی که بهتره بچه ها از درس عقب نمی افتن.

اره خوب بودولی من عجله کردم باید درست وحسابی بچمو بیدارمیکردم بعد میبردمش توکلاس انلاین.اینطوری هول هولی بچه اذیت شد

لیلی شنبه 28 بهمن 1402 ساعت 22:56 http://Leiligermany.blogsky.com

ما هم سر کلاس انلاین چقدر استرس کشیدیم یعنی معلم که انلاین میشد منم دست و پام رو گم می کردم که الان یه چی میگه پسر من تواب الود هست نمی فهمه.
اگر بتونی هر روز با مامانت یا خواهرت چت تصویری کنه و نقاشی هاش رو نشون بده شاید حس دلتنگی اذیتش نکنه. سر یک ساعت مشخص هماهنگ کنید که هر روز یا یک در میون باهم صحبت کنید.

سلام آره یادمه زمان کرونامادراچقداذیت شدن.باخواهرم شایدبتونه ولی بامادرم نه

سیما شنبه 28 بهمن 1402 ساعت 10:18

نه عزیزم امارات نیستم. چند سال تو یک کشور دیگه زندگی میکردم بعدش از پارسال برگشتم ایران. اگه به خاطر کارفور گفتین شرکتش فرانسویه تو بیشتر کشورهای دنیا شعبه داره. راستش من کلا فقط یک بار دوازده سال پیش رفتم دبی، خیلی خوشم نیومد. خیلی زیبا و مدرن اما بی روح و ماشینی بود. خیلی هم اختلاف طبقاتی به چشمم خورد. ولی بیشتر مردم که تعریف میکنن از امارات.
من تازه چند روز پیش وبلاگ شما رو دیدم. در مورد دخترتون که دلتنگی مادربزرگش رو میکنه، یه خانمی بود که چند سال چین زندگی کرده بود بعدشم رفته بودن هلند. بعد ایشون کلا با ویدیو کال به مادر و پدر و خواهرش وصل بود، دخترش یکسره با اونها حرف میزد و نقاشی میکشید و اینها احساس تنهایی نمیکرد. یعنی چند ساعت در روز بعد از مدرسه رو اینجوری میگذروند. شاید اگه شما هم بتونین روزی یک ساعت یا نیم ساعت حتی تماس برقرار کنین تاثیر مثبت داشته باشه. البته متوجهم شرایط افراد فرق میکنه، به عنوان پیشنهاد گفتم

سلام عزیزم .چه جالب درموردکارفورهم نمیدونستم.
راستش مادرمن زیاداهل این کارها نیست .اهل تکنولوژی واستفاده ازگوشی هوشمند،گرچه سالهاست گوشیشو داره.
خانواده من همیشه منتظرن ما زنگ بزنیم.خانواده همسرم هم همین طور

سیما جمعه 27 بهمن 1402 ساعت 11:01

من مشکل حسابداری رو متوجه نمیشم یعنی چی؟ مگه پلاستیک نسبت به بقیه مواد روش مالیات اضافه نداره؟ یعنی چینی رو باید گرونتر بفروشن؟ اینها که ضرر نمیکنن، احتمالا هزینه تولید اون بشقاب چینی از اون بشقاب ملامین کمتر دراومده دیگه. حالا یا چینی درجه دو بوده یا ملامین درجه یک یا از برند گرونتر بوده یا یکی وارداتی بوده یکی نبوده.
واسه قاشق و چنگال خودتون رو به زحمت انداختین. به نظر من که لازم نبود. اشتباه از خودشون بود. برای من یه بار پیش اومد تو کارفور بارکد لیوان رو اسکن کردن اما بعدا تو خونه دیدم تو قبض وارد نشده. دیگه نرفتم چیزی بگم. گفتم حالا بیا و ثابت کن بهشون که ندزدیدم. پولش هم که تو جیب اون فروشنده زحمتکش نمیره، میره تو جیب شرکت چندملیتی که داره کارگرا رو استثمار میکنه (چقدر شبیه زنگ دینی مدرسه شد). بازم آدمها با هم فرق میکنن. شاید شما دلتون نمیگرفت بدون حساب کردن استفاده کنین.

جدی؟نمیدونستم روی پلاستیک مالیات اضافه میگیرن.
عه شماهم اماراتید؟راست میگیدگفتن این اشتباهات ریسکیه،ولی خوب نگم هم عذاب وجدان ولم نمیکنه علاوه براونکه بچه هم میدونست بایدبهش درس راست گویی میدادیم
واقعااینجا کارمنداشونو استثمارمیکنن.دلم میسوزه.یه صندوق دار بارداربود تولولو حتی نمیتونست بشینه،بیچاره یه سره داشت کارمیکرد.دیگه اون بچه چی میخوادبشه..
شماازبودن توامارات راضی هستید؟

ارغوان پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 ساعت 14:55

وای از دختر کوچولو نوشتی که چطور جواب داده قند تو دلم آب شد. ماشالله بهش همیناست که ادم رو دلگرم میکنه بهش بگو سال تموم شه بلده انگلیسی بخونه و بنویسه خیلی کار مهمیه. قاشق چنگال هم مبارکش باشه حسابی غذا بخوره مامانشو شاد کنه.
چقدر این دخترا عاشق پرنسس و السا اینان. من حالم بد میشه دیگه. همه چی یا صورتی یا ابی بنفش میخواد دختر من . البته الان یک هفتست زوم کرده رو سبز امیدوارم بمونه رو همین. حالا یکی دو روز تعطیلی چیزی نیست بابا اون طفلکهایی که زمان کرونا کلاس اول بودن چی کشیدن پدر مادر و چقدر بچه ها پایشون ضعیف شده احتمالا. من تاحالا امارات نیومدم ولی یه بار همسرم اونجا ترانزیت داشت از فرودگاه باقلوا خریده بود همین برند لو لو بود خیلی خیلی خوشمزه بود. نوش جونتون خوشمزه جات منم خیلی وقتا از قیمتها اینجا شوکه میشم مثلا قیمت یه لیوان پلاستیکی بچه گونه برابر یک کیلو گوشته،‌آدم میمونه. یا خیلی چیزا مثلا ایکیا دیدی بشقال آرکوپال نازک داره اینجا دونه ای ۶۰ سنت هست مثلامیشه پول دو تا تخم مرغ تقریبا!!! نمیدونم چطوره منم هی با مدل ایران مقایسه میکنم و گیج میشم.

ممنون عزیزم آره منم خیلی خوشحال شدم.وای نگو دخترمنم الان رورنگ بنفشه.حتی امروزمیخواستم واسه خودم کلیپس بخرم گفت مامان اگه بنفش میخری بخروگرنه که به نظرم نیازنداری!
آره لولو فروشگاه های زنجیره ای تقریباباکلاس اینجاست مالکشم یه هندیه.
ببین باورکن همه جاضعف ازحسابداریه.آخه یه بشقاب آرکوپال چراباید۶۰سانت باشه؟شایدم براساس عرضه وتقاضاست

وا چرا تعطیل کردن ، اسمون صاف بود که
البته تعطیلی اینا بیشتر بخاطر ابگرفتگى خیابون ها و ترافیکش هست اگر ٤ تا جوب داشتن اینجور نمى شد
اى جانم به دخترم ان شالله کم کم راه میوفته
افرین که کادو خریدی
ببین یک سرى چیز ها که تو امارات تولید میشه ارزون تر هست ، همین مارک بشقاب سیزده یا دوازده سال قبل کارخونه ى تولیدش و تو راس الخیمه زدن ، من و کترى رفتیم اونجا از کترى جنس خریدن
امًا اون ملامین و وارد کردن براى همین گرون تر هست
اخى چه خوشحال شدم براى دخترک قاشق و چنگال حقش بود

ان شاالله ازدعای شماکه راه بیفته.نه خواهربه نظرم زیادم تحصیلات براشون مهم نیست وگرنه میگفتن بچه هاهرجوری هست بیان.درس ومشق مهم تره.
آخه این تولیدات مگه نیازبه آب زیادندارن؟مارکشوکندم یعنی اماراتی بوده؟خیلی خوبه اگه باشه.
ازآقای کتری چه جنسی خریدن که به این کارشون بخوره؟
چراملامین تولیدنمیکنن؟راحت ترنیست؟
آره ,خیلی خوشحال شدازدیدنش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد