همسایه طبقه بالا/ای تا/سرودتیم مل ی/زا بل

گه گاه میدیدم وقتی اینترنتمو روشن میکنم همراه آپدیت برنامه ها یه مربع سفید یاسیاه کوچیک  هم بالای صفحه میادکه من فکرمیکردم اسپم هست واهمیتی نمیدادم بعدکه گاهی برای دیدن وضعیت  گروه قرعه کشیمون وارد ایتا میشدم میدیدم عههه یه عالمه پیام دارم پس چراایتا اعلام نکرده؟پنجشنبه مهمون داشتیم درمورد همین پیام رسانهای داخلی وعدم آلارمشون بود.دخترخالم گفت ایتا یه پیام مربع سفید بالای صفحه میندازه همون که من فکرکردم ویروسه ،بابا خدایان برنامه نویسییی ،یعنی اوج هنرتون این بود؟یه مربع بندازید اون بالایعنی باعلم غیبمون بفهمیم تو ایتا پیام داریم ؟نمیتونستیدمثل همه ی برنامه های پیام رسان لگوی برنامتونو روگوشی بندازید؟

این ازاین 

ماساختمونمون ۴طبقه وبدون آسانسوره ،برای همین طبقه چهارممون سخت اجاره میره،امسالم منتظربودیم که ببینیم آخرکی میاد که بالاخره یه عروس وداماد اجارش کردن.کم سن هم بودن.یعنی به نسبت،کارای عروس دامادی هم میکردن دیگه،شاد وشنگولی ،کارایی که الان به نظرماسبکه ولی بعیدنیست اول ازدواجمون همون کاراروکرده باشیم.کارای منشوری که اینجانمیشه نوشت .ولی بعد اتفاقات این دوماهه یه روزاون وسطا مرد رودیدم که مشکی پوشیده بود وریش گذاشته بود.الهییی دلم میخواست مثل اون روزای اول بخنده و..چقدرزودبراشون گذشت چقدرزودجدی شد.چقدرزودبزرگ وساکت شد،یعنی تواین اتفاقات کسی روازدست داده؟


بازم دلم گرم شدبه جوونا ،بادیدن ویدیوی ورزشکاراونخوندن سرود ملی وفشاری که به خودشون برای نخوندن میاوردن.درسته که سرودملی محترمه وارزشمنده ولی اگه راهی جزاین برای بیان اعتراض نباشه ،چرانبایداین کاروبکنن؟


چندسال پیش تودوران عقدمون فکرکنم یعنی سال۹۵مثلا،،یه مشتری سیستانی داشتیم یه خانوم که استاددانشگاه بودفکرکنم ،به همراه همسرش،یه سفارش ۵۰تایی داشتن که یه قطعشو باید واردمیکردیم.خیلی محترم وآروم صحبت میکردن.گفتیم که شاید تا۲۰روزطول بکشه وبااینکه برای نمایشگاه شهرشون میخواستن قبول کردن که منتظربشن.قرارشد برادرشوهراون قطعه رو ازچین واردکنه بعدازدوبی برای ما بفرسته (به خاطرتحریم خودمون مستقیم ازچین درخواست ندادیم .چون چین میدونه که ماتحریمیم ودستمون بسته وممکنه قطعه ضعیف یااشتباه بفرسته)اونم زمینی.مابااحتساب همه چی گفتیم ۲۰روز امابرادرشوهر پولو گرفت وخرید رودیرانجام داد،طوری که تحویل ماشدفکرکنم ۳۰روز.فکرمیکنم یاازتاریخ نمایشگاهشون گذشت یا به اواخرش رسید ولی طی این مدت این خانوم چقدرنجیب وصبور تماس میگرفت وپیگیربود.ماازاین وربه شدت شرمنده.اون محترم وبدون هیچ توهینی به ما

بااینکه پول روهم همون اول تسویه کرده بود.این تصویریه که من ازمردم سیستان توذهنم مونده:صبور،نجیب وسازگار

تصویرذهن شماچیه؟



نظرات 11 + ارسال نظر
مریم پنج‌شنبه 26 آبان 1401 ساعت 12:43

دوست عزیز خانوم رها اگراجازه میدادن مردم یه راهپیمایی راه بندازن و روبروی دست خالیشون گلوله نبود مطمعن باشید هزار برابر راهپیمایی ۱۳آبان اتفاق می افتاد.نه دوست عزیز اتفاقا جیبشون پر پول نبود که تو این تظاهرات شرکت کردن وگرنه کی هست که ندونه نیمی از جمعیت این تظاهرات رو کارمندا تشکیل میدن!ضمن اینکه من نمیفهمم این چه طرز فکریه تا میای میگی مهسا امینی میگن کشته های شاهچراغ چی! دوست عزیز بعنوان یک انسان من دلم برای هر دوی اینا بدرد میاد.تا میای میگی فلان مسعول میگن علی کریمی!اصلا نمیفهمم چه قیاسیه!قابل توجه شما اسطوره هایی مثل دایی و کریمی هر جای دنیا بودن هزار برابر دارایی الانشون رو داشتن.نوش جونشون سالها دوییدن، نصف عمرشونو تو اردو بودن الان حقشونه بچشون خارج از کشور باشه غیر اینکه بعنوان کسی که مردم دوسشون دارن و باید در کنار مردم باشن مسعولیتی ندارن که به تمام و کمال انجام دادن.عین مسعولین نیستن بشینن تو کاخشون مردمو مقابل مردم بزارن،بچه هاشون خارج از کشور تو قایق شخصیشون بشینن سرود سلام فرمانده بخونن به سادگی ملت ما بخندن.بازم تاکید میکنم یکی فوتبالیست مملکته اون یکی مسعوووول
راجع به مهربانو هم وبلاگ خودشه دوست داشته باشه تایید میکنه دوست نداشته باشه نه چه بسا من کامتت مخالف عقایدش کم ندیدم تو وبلاگشون

رها پنج‌شنبه 26 آبان 1401 ساعت 01:59

راستی در مورد اینکه میگفتی وبلاگ های دیگه با اسم های مختلف بودن و آدرس آویزون بود این مورد به کرااات تو وبلاگ های دیگه هم دیدم این موضوع که خود صاحب وبلاگ میاد یه پست جداگانه میذاره که این کامنتا مال من نیست کلا آدم مریض تو دنیای مجازی زیاده نه برا الان این زمان کلا اکثر وقت ها بوده میدونین من زیاد وبلاگ خونی میکنم حدودا ۸ ساله وبلاگ میخونم ولی کامنت به ندرت میذارم

موقع تولد دخترت و قبلش دنبالت میکردم و خوشحال شدم از این موضوع و دورا دور انرژی مثبت می‌فرستادم برات با اینکه با یه سری پست هات مخالفم ولی دلیل نمیشه با هم کنار نیومد

ممنون بابت انرژی مثبتی که برام میفرستادی،
کامنتهای پست های اویزون روزیادنخوندم ونمیدونم اما لینک های بغل وبلاگش مثلا وبلاگ :ازدورصدای زنبورمی اید ،مثلا بازنویسنده خودشه

رها پنج‌شنبه 26 آبان 1401 ساعت 00:37

سلام
مریم خانم وبلاگ مهربانو که گفتین اون رها خودم بودم کامنت گذاشتم البته اگه همون منظورتون باشه و روز بعدش سه تا کامنت دیگه هم براشون فرستادم درج نکردن در حالیکه نه بی احترامی کردم نه چیزی فقط حرف زدم و توضیح دادم
چیزایی که من تو وبلاگا دیدم کسایی که مخالف نظام هستند و ناراضی از اوضاع همشون از هر لفظ و کلمه ای به کار بردن چیزی که قبل این قضایا شعار انسانیتشون گوش کلک رو کر کرده بود یعنی این همه آدم که ۱۳ آبان اومده بودن راهپیمایی اینا همشون نفهمن هیچی حالیشون نیست همه اینا پولدار و جیبشون پر؟؟ شهید عجمیان که سرووضع خونشون مشخص بود چه نفعی داشت براش؟؟؟ اینا باعث تفکر نمیشه؟ بعد علی کریمی تو چه قصری؟؟ یا مگه نمیگفتن مسئولا بچه هاشون خارجن علی دائی که دخترش لندن و فیلم میده بیرون چرا به اون اعتراض نمیکنن؟؟؟

این اوضاع خیلی چیزا رو مشخص کرد مهربانو خانم که همه میمیرن برا مهربونیش قشنگ مشخص شد مهربونیش برا کیا هستش

من کپی کامنتامو دارم میتونم اینجا بفرستم که چیا فرستادم

با اتفاقای امشب که دلمون داره میترکه بچه نه ساله چه گناهی داشت
خانمه که دیروز تو آمبولانس فوت شد خودش و بچه های یه ساله و سه ساله ش چه گناهی داشتن

مریم سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 21:00

بله عزیزم زیاد وبلاگ میخونم خوندن این دوتا وبلاگم خالی از لطف نیست.تحلیلای خوبی دارن
Roogaa.blog.ir

https://platelets.blog.ir/

ممنون عزیزم حتما میخونمشون.

مریم سه‌شنبه 24 آبان 1401 ساعت 08:57

سلام
منم به نوشته های آویزوون انتقاد داشتم انقدر جواباش پرت و پلا بود و با مستندات 20.30 ایشون ترجیح دادم ادامه ندم.نرود میخ آهنین در سنگ.من وبلاگای زیادی میخونم جالبه اکثر کامنتا و تفکرا به این سمت و سو هست که مردم خسته ان و اوضاع کشور خوب نیست و در نهایت امیدوارن به اینکه این اوضاع درست بشه اما تو کامنتای پستای این خانوم همه ازش دفاع میکردن!!!همونجا متوجه شدم احتمالا خودش باید برا خودش کامنت گذاشته باشه.با اینکه این خانوم تفکرش با ما فرق داره و به هر حال آزاده هر جور که دلش میخواد فکر کنه و تو وبلاگش بنویسه و ما باید احترام بزاریم به تفکراتشون مشکلی ندارم.مشکل من اینجای قضیه است که جو پیامبری گرفتدش بدا به حال شما و وای بر شما راه انداخته. ازینجور آدما کم نیستن و اتفاقا اینا هستن مردمو از دین زده کردن
خانوم رها اتفاقا تو وبلاگا ادمای باسواد هستن،وبلاگ مهربانو رو که دیدین،یه رهایی اونجا کامنت میزاشت یا وبلاگ غار تنهایی.اینا با سوادای اینجان .عین آویزوون منبع و مرجعشون 20.30 نیست

پس شماهمه رومیشناسی تقریبا،منم هرروزکلی وبلاگ میخونم.مثلا وبلاگ شمیم جون رودوست دارم بااینکه بعضی مطالبشو نمیپسندم ولی کلا خانم خوبیه ودل صاف،

سما دوشنبه 23 آبان 1401 ساعت 09:47

حال کردم با جوابت به آویزون !
قنونو قانون میکنن.انگار ما قانونم اجرا میشه تو کشورمون.والا
طرفو میگیرن جرمش احراز نشده میزنن میکشن وکیلم نمیتونه بگیره.بعد حرف از قانون میزنن میخوام بالا بیارم

ایشالله درست میشه...

رها یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 21:21

نه عزیزم آویزون نیستم ولی خواننده وبلاگشون هستم اصلا به گرد پای قلم آویزون نمیرسم

اگه درست خانم آویزون رو شناخته بودین باید میدونستین ایشون آنقدر به خودشون مطمئن هستن که به اسم خودشون کامنت بدن وقتی تو وبلاگ خودش راحت حرفشو میزنه چه دلیلی داره وبلاگ های دیگه با اسم دیگه بیاد میگم نسبت به بقیه قضایا هم همین دید رو دارین؟

بارها تو پستهای مختلف خواستم حرف بزنم ولی نمیخواستم نه لحن تند داشته باشم نه دعوا و این حرفا بالاخره ماها هموطنیم دشمن که نیستیم هم اینکه متاسفانه فن بیان قوی و خوب ندارم که بتونم منظورمو برسونم بنابراین کامنت نذاشتم سکوت رو ترجیح دادم


متاسفانه تو دنیای وبلاگ یه آدم باسواد و آگاه نیست وگرنه خیلی از چه پستهای شما چه بقیه وبلاگ ها رو تحلیل میکرد و ایرادها رو میگفت و نقاط مثبت همچنین

میدونین شماها فکر میکنین ما میگیم مشکلات نیست چرا هست ولی حرف ما گرفته نمیشه

بله هموطنیم وباید حرف بزنیم حتی اگه آرای متضادداشته باشیم.اصلا ازهمین حرف نزدنا وتلمبارشدن سالهای سال اعتراض وسکوت بودکه یهو چنین آتشی بلندشد.
خانوم آویزون اتفاقا خانم تحصیل کرده ای هستن.مهندس کامپیوتر .دارای مدرک رزمی ،خیاط خوب وقاری خوب به گفته خودشون.اما دیدم که وبلاگهای دیگه ای میسازن ودرلینک های خودشون میذارن که نویسندش بازخودشونن.
هم اینکه بااین همه کمالات کاش به فکرکاربیرون هم بوداگه شاغل بود یاحداقل تدریسی چیزی شاید خیلی بهترازاینی بودکه الان هست.
مثلا انتقادی که بهش دارم،تازه قبل این جریانات که همه چیزعادی بود رومیگم .داره خاطره ای تعریف میکنه حتمابایدتواون اشاره کنه که پدرش پولداربوده یاپدربزرگش متراژ خونش چقدربوده اونم نه یه بارودوبار،یاتاحالاچندبارگفتن که خیلی زیادخواستگارداشتن،یااینکه بلدن خیلی خوب خیاطی کنن بسیارزیبا قرآن میخونن طوری که همه متحیرمیشن و..
من یه باربراشون کامنت گذاشتم که توتعریف این خاطره لازم نبود به متراژ۱۰۰۰متری خونه پدربزرگتون اشاره میکردید که بالحن بسیاربدی جوابمودادن.میدونید اینکه ادم فکرکنه مومنه یه چیزه،اینکه واقعامومن وفروتن باشه چیزدیگه ای
نکنه خدای نکرده باگذاشتن یه چادر ورفتن به یه مجلس روضه امربرامون مشتبه بشه که کاردین ودنیامون صددرصددرسته.
درضمن وبلاگ هابرای نوشتن درددل هاست.شماهم وبلاگ بزن و درددل کن.حتمامنم اشتباهاتی دارم ولی زندگیم همینه.همین قدرواقعی ولو بااشتباه وخطا،

لیمو یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 09:08 https://lemonn.blogsky.com/

مهربون، خوش اخلاق، خیلی خیلی مهمون نواز و صبور.

بله راست میگی اینطوریه نظرمیان

علیرضا یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 09:02 https://malikhulia.blogsky.com/

من چند باری رفتم سیستان.
مردمی به غایت ساده و مهربان. و البته تنگدست.

چه جالب که شماچندباررفتید سیستان

رها یکشنبه 22 آبان 1401 ساعت 00:16

سلام

فقط همین با ارزش و محترمه؟ تا همین حد؟ همین دیگه تفکرتون تا کجا هست بعد دلتون گرم میشه صحنه بین المللی چی میگه؟ قانون کشورای دیگه در این مورد رو میدونین؟ بعد میگن آزادی نیست

چقدرلحن نوشتنتون مثل نوشتن آویزون نویسنده وبلاگ آویزونه.شایدخودش باشید
وقتی راهی جزاین برای اعتراض نیست .عیبی نداره
به قول امام خمینی:میزان رای ملت است.یعنی هرچی اکثریت ملت بگن درسته.الان هم اکثریت این کشور خواستارتغییرن.یااینکه حداقل اعتراض دارن.
وقتی ورزشکار یه کشوراونم نه یه نفر، دسته دسته و رشته به رشته کاری روتکرارمیکنن یعنی میخوان پیامی منتقل کنند.تفکرمادراین حده.
تفکرشمارونمیدونم

ترانه شنبه 21 آبان 1401 ساعت 16:00

دلم گرفت برای اون تازه داماد
مواظب خودت و نی نی باش عزیزم.

ممنون ترانه جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد