بهترین_خودت باش

این روزها جمله تیترروزیادبرای خودم تکرارمیکنم:بهترین خودت باش

وقتی که غم به سراغم میاد.وقتی که مثلا دلسوزی میکنم که نی نی توبغلمه ودلسوزی میکنم برای همه ی بچه های پرورشگاهی،بچه های رهاشده غیرپرورشگاهی،بچه هایی که اختلاف پدرومادردارن وآغوش گرم ندیدن.بچه هایی که به هرعلت این آغوش روتجربه نکردن.وقتی که به خودم میگم خوب که چی؟آخرش چی؟تهش میخوای به کجابرسی؟باخودم میگم حداقل تااونجایی که میتونی خودت بهترین باش،بهترین ورژنت روارائه کن.بیشترین تلاشت روبکن .نه فقط توبچه داری که توعمرباقی مانده.

وقتی که دخترکوچولو ازکلاس میاد وانقدرپرانرژی که مثلا خلاقیت جدیدی یادگرفته.یاد همه بچه های جنگ زده می افتم .قحطی زده.مثلا تویمن.تواوکراین.یادهمه بچه هایی که میتونستن زندگی بهتری داشته باشن ونداشتن وجوردیگه ای بزرگ شدن وطوردیگه ای عمرروگذروندن.بعدمیگم پس خدایا چراکاری نکردی؟بعدبازمیگم اونا خدادارن بایدازش بپرسیم چرا وچرا وچرا؟بعدتربازمیگم حالاتوبهترین کاری که برای بچه هات میتونی روبکن تاببینیم چی میشه حداقل بعداعذاب وجدان نداشته باشی

ومیگم آینده چی میشه مخصوصا توایران،برای دخترکوچولوکه هی دوست داره بیشتروبیشتربدونه برای آیندش جایی هست توایران؟اگه خارج هم بره که مشکلات مهاجرت و افسردگی و چه وچه .واصلاچراثمره اش رویکی دیگه ببره؟بازمیگم فعلا بهترین خودتون باشید تاببینیم چی میشه.


هعییی .میدونم که شایدزیادی سخت میگیرم.ولی من همیشه ودرپنهان درحال غصه خوردنم.برای آدمهایی که به اندازه کافی شادنیستن وشادی بهشون نرسیده.برای حق های پایمال شده.برای زندانی ها و برای حتی تصادف کرده ها ی فوت شده مثلا.همش چرایی زندگی واتفاقات توذهن منه

چرا همه نبایدشادوخوش وسالم  وبهره مندباشیم تواین دنیا؟

فرداایشالله نی نی ۴۰روزه میشه،سردخترکوچولو خونده بودم که وقتی نوزاد۴۰روزازعمرش میگذره بودنش تواین دنیا روباورمیکنه.

همسرمسافرته ببینم تنهایی میتونم نی نی روفرداحموم وغسل کنم یانه.حقیقت میترسم چون خیلی پرجنب وجوشه ماشالله.حالا توکل برخدا..


نظرات 3 + ارسال نظر
یه دختر پنج‌شنبه 10 شهریور 1401 ساعت 14:19

سلام .
شما خیلی مهربونی

سلام لطف داری عزیزم

FighterFish شنبه 22 مرداد 1401 ساعت 15:14 https://fighterfish.blogsky.com/

پستتون حس آهنگ the kids are all dying رو میداد...

ولی خیلی چیز‌ها / آدم‌ها هستن که جلوی اینکه ما بخوایم بهترین خودمون باشیم رو میگیرن.
به نظرم بهتره بگیم سعی کن بهترین خودت باشی.

دقیقا شعردرست گرفته.چه زیبا

لیمو شنبه 15 مرداد 1401 ساعت 09:23 https://lemonn.blogsky.com/

امیدوارم همیشه در کنار همسرتون، نی‎نی و دخترکوچولو شاد و سلامت باشین.
با تیتر خیلی موافقم، دقیقا هروقت حتی معتادی رو میبینم و دلم شروع به سوختن میکنه به خودم میگم خب الان دلسوزیت درد دوا نمیکنه، لااقل خودت خوب باش.(بهترین خودت باش)

ممنون عزیزم شماهم همیشه شادباشید.
اره چی بگم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد